Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O napadima na crkve

Komentari (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 02 januar 2011 18:35
MilanS
Smatram da će do 2013 doći do velikih podela u SPC.Očigledno je ,bar se meni čini.da se politika umešala u izbor novog Patrijarha.Neverovatno je da je čak naš Predsednik nedelju dana pre Patrijarha pozvao Papu da 2013 godine dođe u Niš.
Zatim čestitanje Nove godine srpskom narodu zadnjih dana decembra 2010 godine ,što se dosad nije desilo.To sve ukazuje da će do 2013 godine i SPC preći da božić slavi 25 decembra,pa verovatno crkva polako priprema teren da to objavi .Možda je oko toga sukob sa Artemijem.
Ja lično sam da crkva i država budu odvojeni ,međutim očigledno je da je to nemoguće.
Preporuke:
0
0
2 nedelja, 02 januar 2011 19:09
Ninoslav Randjelovic
A, iz koga se "ideoloskog ugla" dogadja to da se vladika Artemije rascini zbog optuzbi koje nisu dokazane i izlozi medijskom lincu ?
Preporuke:
0
0
3 ponedeljak, 03 januar 2011 01:49
Bojan
Ok je ovo što autor govori, ali činjenica je da domaće sudstvo je daleko od pravednog. Zbog toga teško da možemo da koristimo argument oslobađanja od optužbe pred svetovnim sudom jer kod nas pravedan sudski poredak praktično ne postoji.
Preporuke:
0
0
4 ponedeljak, 03 januar 2011 03:32
Draguna - Uzice
@ MilanS @

Molim Vas, nisam cula a iz Vaseg teksta mi bas nije jasno, ko je zapravo cestitao srpskom narodu Novu godinu krajem decembra po prvi put, Patrijarh ???

Hvala.
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 03 januar 2011 11:19
Mile Beograđanin
Bogami, jasno je kao dan da se država ''opasno'' umešala u poslove crkve (SPC) u onoj meri, koju dosadašnja istorija i crkve i države ne poznaje. Šta će se dogoditi sa SPC, tradicionalnom i konzervativnom u najboljem smislu te reči, kada su u nju ovako agresivno prodrli ''liberalni'' koncepti i ideje naše sadašnje vlasti, totalno okrenute i podređene liberalnim konceptima savremenog zapada?!
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 03 januar 2011 11:21
perun
moram da priznam jedan odličan logički pisan tekst sa naglaskom odakle ZLo doista dolazi!možda će se neko nasmejati ali bih čitatelje uputio na literaturu o HAZARIMA bez obzira ko su pisci tih izvanrednih knjiga!iako nisam hrišćanin i volim naše Stare Bogove u mojoj porodici značajno mesto zauzima Sveti Sava!slažem se sa piscem zašto se napada konzervatizam na zapadu a kod nas je još povezan i sa necionalnim pridevom SRBSKI! zaista sve se to divno uklapa u rušenju naše države i uništavanju svih onih vrednosti koje čine nas Srbima gde SPC ima značajnu ulogu u očuvanju nacionalnog identiteta, naročito danas ako ne i najznačajniju pa se i ne moramo čuditi zašto su ti temelji i ti zidovi napadnuti.ne moramo se čuditi da su predvodnici razno NVO jer im upravo novac i dolazi iz tih "liberalnih" krugova kojima je cilj, krajnji, uništavanje bele rase ali ja odoh daleko...
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 03 januar 2011 11:29
paja patak
Previše tema za jedan - i zbog toga nedovoljno koherentan članak. Autor tvrdi i ovo : „...SPC nije nastala iz tih pobuda, već uz dozvolu Carigrada i legalno...“ Da je to istina (a uopšte nije!), to bi značilo da je sv.Sava 1219 g. dobio autokefalnost srpske crkve od rimokatolika, jer oni su – kao rezultat IV Krstaškog rata, od 1204 do 1261 g. tu imali svoju “Latinsku Imperiju“ - a Carigrad su Vizantijci oslobodili tek 1261 g. (26 godina po smrti sv. Save). Ustvari, Sv.Sava je 1219 g. dobio autokefalnost od Vaseljenskog Patrijarha (u malom patrljku vizantijske imperije) - u Nikejskoj Imperiji, u gradu Nikeji, u Maloj Aziji. Zaključak: Stavovi autora su njegovo pravo, ali istorijske činjenice to nisu, i tu treba biti oprezan! Jer, da je tačno ono o “Carigradu“ – što samo površno posmatrano može izgledati kao sitna greška – a nije, takva činjenica bi mogla imati dalekosežne posledice. Inače, štetna odluka: samo 1.000 znakova za komentare je premalo za temeljniju analizu.
Preporuke:
0
0
8 ponedeljak, 03 januar 2011 12:51
thinking maize@ autoru
Autor se potrudio da nam LOGIČKI obrazloži MEHANIZME napada na TRADICIONALNE HRIŠĆANSKE verske zajednice, Zapada i naše zemlje i naroda, tj. RKC i SPC. No, MALO je pisao o CILjU tih napada, tj. o PRAVOM ZNAČENjU FLOSKULA o "modernosti", "reformama" i "liberalizmu"?! Svi koji PAŽLjIVO pratimo tu tematiku znamo da je PRAVI CILj svega toga DALjE DROBLjENjE VEZA IZMEĐU LjUDI i izlaganje tako IZOLOVANIH LjUDSKIH JEDINKI MAMONU! Pa bio taj MAMON, glavom LUCIFER ili možda bezličnija, ali NE MANjE OPASNA LOGIKA i KVAZI-VREDNOST TRŽIŠTA i KAPITALA! O tome se radi Poštovani, o PRESIJI JEDNIH LjUDI NAD DRUGIMA, pri čemu su ove TALAMBAŠČIJE "liberalizma" zapravo ĐAVOLjI advokati! Pa, shvatali "đavola", volj Vam kao Lucifera LIČNO, volj Vam kao bezličnu SVEMOĆ KAPITALA! U svakom slučaju, POSLEDICE po LjUDE i ČOVEČANSTVO su ISTE! O tome bih želeo da autor MALO VIŠE PIŠE! O IDEOLOGIJI pomenutih TALAMBAŠČIJA "liberalizma", bili oni sledbenici Alistera Kroulija ili npr. istomišljenici Ričarda Dokinsa!
Preporuke:
0
0
9 ponedeljak, 03 januar 2011 13:05
thinking maize@ autoru, nastavak!
Preporučio bih autoru da obrati pažnju i na težnju za svojevrsnom neoprotestantizacijom tradicionalnog hrišćanstva, jer, dosadašnje, da budem slobodan, protestantske SEKTE IZGUBILE su početni PROZELITSKI žar i sada suštinski se NE RAZLIKUJU od modernog materijalizma! Zato imate i MODERNI POKUŠAJ PAGANIZACIJE hrišćanstva PREDIMEZIONIRANjEM LjUDSKOG KARAKTERA Isusa, tj. da Isus NIJE I HRISTOS! Kako? Pa lako, tako što ćete Isusa PROGLASITI za OSNIVAČA VERE i CARSKE LOZE, tako što će Isus biti SAMO ČOVEK, sa SVE ŽENOM, DECOM i PORODICOM! Den Braun i "Da Vinčijev kod", NARAVNO! Čime se OTVARA "priča" o "Jevanđelju Marije Magdalene" i tsl. i tako koječemu, PONAJVIŠE NIČEMU! Da, ISTORIJSKA ČINjENICA je da je postojalo VIŠE JEVANĐELjA, nego što ih sada Crkva, Istočna i Zapadna, PRIHVATA, ali NIJEDNO OD TIH APOKRIFNIH JEVANĐELjA (Tomino, Filipovo, Petrovo) iz Nag Hamadija NE GOVORI o POSEBNOJ ULOZI Marije Magdalene! Naravno, onda malo dodate "svetorodnu" lozu Merovinga, templare i slične MANIPULACIJE!
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 03 januar 2011 13:24
vrabac
@Paja Patak

Autor govori o novijoj istoriji crkve, dakle periodu 19. i početku 20. veka, kada su se i okolne pomesne crkve borile za rang ptrijaršije. SPC je tražila i dobila blagoslov od Carigrada za ponovo uzdizanje na nivo patrijaršije 1920. godine (nakon gašenja Pećke Patrijaršije 1776.).
Inače, Sveti Sava nije dobio autokefalnost ni za kakvu Srpsku Pravoslavnu Crkrvu već za arheipiskopiju Žičku. Ona jeste bila vezana za srednjevekovnu srpsku državu Nemanjića, ali naziv SPC, odnosno odrednica "srpska", u nazivu crkve koja smatra Svetog Savu svojim osnivačem se prvi put pojavljuje 1920. godine zvanično.
Ako ćemo već o istorijskim činjenicama.
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 03 januar 2011 13:31
thinking maize@ autoru, kraj, pa g-dinu "Paji Patku"!
I kada Poštovani, NAPRAVE ZABUNU, onda mogu da LOVE U MUTNOM! Uz spektakularnu HOLIVUDSKU PRODUKCIJU, sa sve "visokoučenim raspravama" na "Viasat History" tipa "Den Braun, Za ili Protiv"! Pa onda upute neke ad hock "tragače" za "skrivenim znanjima", sa sve profesurama "ženskih" ili "modernih" "studija" raznoraznih East Anglia ili Vanderbilt Univercities na Bliski Istok, gde će TRKELjISATI PREOSTALE HRIŠĆANE na te "teme" (i na RADOST "obrezanih"!). I koji će te svoje UNAPRED NAPISANE "nalaze" o "originalnim jevanđeljima" objaviti u NAJNOVIJEM broju "Vanity Fair"-a! I gde će naravno NEKOG PAPU (bude pomenuta i "mračna" Vizantija!) OPTUŽIVATI za CENZURU! I tako slično i tako koječemu, ponajviše NIČEMU! Jedino se još čudim KAKO DOSAD nije palo na PAMET (ako je i imaju!) npr. "DŽej Kej" ili "jego sijateljstvu" "Mrako-slavu" H. (ovo od HIK!) Basari da PREPORUČE "blaženog" Dena Brauna za LEKTIRU našim sve sluđenijim Srpčićima! G-dine "Paja Patak", PAŽLjIVIJE pročitajte neku ISTORIJU SRPSKE CRKVE!
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 03 januar 2011 14:17
Za Dragunu
Novu godinu krajem decembra srpskom narodu je čestitao Patrijarh Irinej.
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 03 januar 2011 14:36
serb
Dragi gospodine "Paja Patak" ne razum vašu "argumentaciju".Kažete da Sveti Sava autokefaliju nije dobio od Carigrada, jer su njime u to doba vladali Latini. Valjda ne mislite da onaj koji trenutno vlada Carigradom po automatizmu predstavlja i legitimnog predstavnika vaseljenske patrijaršije. Sveti Sava je autokefaliju dobio od vaseljenskog patrijarha Manojla Sarantena koji se nalazio u Nikeji za vreme latinokratije u Konstantinopolju.Kako onda možete tvrditi da autokefalije srpske Crkve nije ostvarena uz saglasnost vaseljenske patrijaršije. Naravno podrazumeva se da kada kažemo saglasnost Carigrada mislimo na vaseljensku patrijaršiju a ne trenutnu političku vlast Konstantinopolja.
Preporuke:
0
0
14 ponedeljak, 03 januar 2011 15:19
Urosius
Paji Patku
To naravno nisu istorijske cinjenice.Pocevsi od prve polovine 8.veka,Rimska crkva nasla se na putu otstupnistva,sto je u pomalo haoticnim okolnostima postalo definitivno 1054 godine.Osnovni uzrok tome bile su prilike na varvarskom Zapadu,a posebno u langobardskoj Italiji.Rimski papa preuzima Imperijalni model od Carigrada i zapocinje borbu za primat vlasti u crkvi.Posledica tih ideja je krunisanje Karla za Imperatora.Slom njegove drzave tokom 9. veka,doneo je i potpuni haos u pravoslavnoj Rimskoj crkvi (Simonija i Nikolaizam).Izlaz je pronadjen u novoj etapi borbe protiv Carigrada i formiranju prve prave ideologije u srednjem veku,klinijevske reforme papstva.Prema reformatorima,Papa je duhovni ali i svetovni poglavar hriscanske ekumene.Takve, otvoreno jereticke ideje generisale su ne samo Sizmu,vec i sukob sa nemackim carevima a na posletku i reformaciju.Sv.Sava je za razliku od Paje Patka bio upoznat sa tim,kao i posledicama eventualnog obracanja tzv.Latinskom patrijarhu.
Preporuke:
0
0
15 ponedeljak, 03 januar 2011 16:34
paja patak
@@@ Vrabac; thinking maize; serb: SPC nije nastala “ni iz čega“; izrasla je na osnovi autokefalije dobijene u Nikeji (1219), od Vaseljenskog patrijarha. Autor ne precizira na koji je trenutak mislio – pa se mora pretpostaviti da je mislio na prvobitnu autokefaliju – a to je bilo u Nikeji, a ne Carigradu. Ja se zalažem samo za jasnoću misli i pisanja, a oslanjam se na tekstove srpskog crkvenog istoričara dr. Đ. Slijepčevića: “ Istorija SPC. I. knjiga: Od pokrštavanja Srba do kraja XVIII veka, Diseldorf, 1978“ i na jednog od najautoritativnijih ruskih crkvenih istoričara XIX&XX veka, E. Golubinskog: “Kratkiй očerkъ istorii pravoslavnыhъ cerkveй Bolgarskoй, Serbskoй i Rumыnskoй ili Moldo-Vlašskoй. E.Golubinskago, эkstra-ordinarnago professora Moskovskoй Duhovnoй Akademii. Moskva, 1871. (744 str.)“. Na šta li se oslanjate Vi? A ovo @Urosius : „Sv.Sava je za razliku od Paje Patka bio upoznat sa tim,kao i posledicama eventualnog obracanja tzv.Latinskom patrijarhu“ nisam ni tvrdio; naprotiv.
Preporuke:
0
0
16 ponedeljak, 03 januar 2011 19:38
Simić Manojlo
Ovaj tekst ima snagu odličnog predgovora nekog
budućeg udžbenika za obrazovanje odraslih "sociologa
religije".
Limitirani ideološkom tvrdokornošću, vrlo slabim,
titoističkim obrazovanjem, a zaslepljeni " sjajem "
" zapadnih " crkava, opterećenih potrebom za
" popravljanjem " hrišćanstva, kao da se radi o novim
tehnologijama za proizvodnju kozmetičkih sredstava
u kojima je moguć " improvement ", naši "sociolozi
religije" i srodna im štampa ("Peščanik",e-novine
i drugi )podučavaju da sve esencijalno u Hrišćanstvu, kako nas uče nepatvorene prve Biblije
na grčkom, latinskom, aramejskom i Hibru jeziku,
nije utemeljeno i za istinske pravoslavne vernike
nepromenjivo, u prvih 1.000 god. Hrišćanstva, i da
SPC, taj istinski baštinik izvornog Hrišćanstva,
uz Jermensku, Rusku, Sirijsku, Etiopsku, Jerusalemsku, a u manjoj meri i Grčku pravoslavnu crkvu, treba da prihvati sve pragmatične političke
pokrete " zapadne " Evrope, maskirane kao religiozne.
SPC je neuporedivo manje militantna od
Preporuke:
0
0
17 ponedeljak, 03 januar 2011 19:53
Simić Manojlo
nastavak;

SPC je neuporedivo manje militantna od svih drugih
Crkava (i DŽamija), a naročito svih Protestantskih,
koje su od Hrišćanstva uspele da naprave pravu
karikaturu.
Ko ne prati protestantske ceremonies (religious
rite), taj i ne zna šta je to militarizam u službi
religije.
Ono sa čime ja u ovom tekstu ne bih mogao da se
složim, je stavljanje u istu ravan SPC i RKC u pogledu finansijskih malverzacija (pa Vatikanska
Banka, sa svojom mrežom širom Sveta, u središtu je
svih finansijskih šema), a naročito u pogledu
seksualnog zlostavljanja dece.
Dok je to u SPC, na nivou ekscesa i incidenta
(koje ove NVO i mediji " na liniji "pokušavaju
da podignu na nivo tipičnosti), u RKC je više
pravilo nego izuzetak, i traje vijekovima.
Među australijskim aboridžinima, sjeverno-Američkim
i južno-Američkim Indijancima, gotovo da nema
porodice iz koje djeca nisu otimana i odvođena u
rezidencijalne katoličke škole (slično našim
" internatima "- učionice i spavaonice pod istim
krovm
Preporuke:
0
0
18 ponedeljak, 03 januar 2011 20:10
Simić Manojlo
nastavak 2.;
Učionice dakle, i spavaonice pod istim krovom),
kako bi ih "privodili civilizaciji" danju,a seksualno zlostavljali noću.
Možda su razlozi za ove ogromne, neuporedive razlike, u "celibatu", a možda i u iminentnom
cinizmu RKC, a ni kombinacija nije isključena.
Takođe su pomenute sjeverno-Afričke islamske zemlje,
u kojima zbog drugačijeg moralnog koda, nema HIV-a.
U tim zemljama, cinizam je drugačije vrste.
Kako kaže Christopher Hitchens u Slate.com ( to je
grupa novinara Njujork Tajmsa, koji su "syndicated
columnists", što znači da se njihovi tekstovi
pojavljuju u više novina i časopisa istovremeno. U tu grupu spada i Anne Applebaum,koja je objavila
glupost koja teško da se može naći bilo gde u Svetu.Ona je naime, ustvrdila, da je lepa Ruska teniserka, postala lepa i seksi, najviše zahvaljujući " zapadnim demokratijama ",i tek nakon
pada komunizma u SSSR-u, u kojem do tada,praktično
seksa nije ni bilo), koji je bio prisutan u selu
u sjevernoj Africi, kada je grupa dea
Preporuke:
0
0
19 ponedeljak, 03 januar 2011 20:14
fap
- Dvori koje je izgradio Kačavenda nisu građeni u njegovu ličnu slavu, nego u slavu pravoslavne crkve. Nikome ne smeta raskoš zgrade skupštine Srbije (koja predstavlja znamenitost Beograda), pa zašto bi nekom smetala raskoš vladičanskog dvora koji je podignut na inicijativu Kačavende?


Mislim da njegovo ime piše na svakoj cigli i komadu zlata.

- S obzirom na to da Kačavenda nije gradio dvore kao svoje privatno vlasništvo nego kao vlasništvo SPC, a koje je podigao u svojstvu episkopa, njemu se nema šta lično prigovoriti zbog njih.


Strašno...

- Čin gradnje tih dvora nije veći čin rasipništva, nego gradnja bilo kojih drugih vladičanskih dvorova, crkvi, manastira i bogoslovija u prošlim vremenima.


Oni su živeli pre nekoliko vekova, kada je to bilo normalno, a i način da se nametnu primitivnom narodu. Danas rade to isto, ali na drugoj strani narod više nije toliko glup i primitivan.
Preporuke:
0
0
20 ponedeljak, 03 januar 2011 20:25
Simić Manojlo
nastavak 3.;
Hičens je dakle, bio prisutan kada je grupa devojčica od 11 god. " circumsized "(obrezana).
To je stalna praksa odstranjivanja "clitoris"-a,
kako bi se u ženskoj deci ubio " sex drive ",i
tako eliminisao " nemoral ". Hičens podrobno
opisuje upaljene i zagnjojene rane, jer se
" operacija " najčešće vrši sa samo 2 kamena, a
jadne devojčice šire nepodnošljiv smrad, pa ih svako
ko ih sretne na seoskom drumu, zaobilazi u širokom
luku.
Smrtni ishodi takve " operacije ", veoma su česti,
oa one jadnice koje prežive i prebole, bivaju
pretvorene u nesenzibilne mašine za rađanje dece.

SPC JE NAJBLIŽA HRISTU.
Zaostajući u poslednjih 800 godina za "savremenim
tokovima" u " zapadnim " crkvama, daleko im je,
u svakom pogledu, odmakla.
MIR BOŽJI, HRISTOS SE RODI !!!
Preporuke:
0
0
21 ponedeljak, 03 januar 2011 20:55
@thinking maize@perun
mislim da ste vi dodirnuli metu! šteta što niste vaše komenatre elaborirali, mada je teško zbog skučenosti karaktera. podsjetio bih vas ali pretpostavljam da to i znate šta je pisao prvi čovjek obavještajne službe iz Evrope svom caru u Moskvi:cijelo pisanje svodi se na rušenje autoriteta RKC ali isto tako monarhističke carske Rusije i Pravoslavlja uopšte! i kao što Perun lijepo primećuje HAZARI ne sjede skrštenih ruku nego svoj posao ozbiljno rade a njihove ruke možemo da prepoznamo i u našem gradu u radu mnogobrojnih NVO...a cinjevi su više i slijepcima jasni: rušenje SRbije i njenog Naroda i SPC!
Preporuke:
0
0
22 utorak, 04 januar 2011 00:38
Briljantan tekst!
...i, kao i uvek, komentari - skoro svi. To je vetar koji nam treba da produva naše odaje! Nemojte ga nikada skidati sa sajta. Popunio je značajnu prazninu u našoj ne samo crkvenoj nego i široj medijskoj javnosti.
Na žalost, mali ali uticajni deo SPC sada pokazuje svoju militantnost prema sopstvenom delu koji je najdosledniji. Za one koje vlast, rangovi i činovi ne impresioniraju do gubitka vida i razuma: korišćene reči, upotrebljeni jezik i sled postupaka ove grupe su i njena jasna legitimacija, i sopstveni sud.
Jedna mikro-greškica u tekstu je korišćenje malog slova u reči »Zapad«. Kad se piše malim slovom, zapad označava stranu sveta. Za ideološko-civilizacijski konglomerat se, zato, koristi veliko slovo. Naravno da smo emotivno skloni da "ih" pišemo malim slovom, ali ne radi se o uvažavanju njihovog sistema vrednosti nego o razlikovanju pojmova u našem jeziku tj. pravopisu.
Preporuke:
0
0
23 utorak, 04 januar 2011 00:53
Dobrivoje
Pored navedenih optužbi i napada na SPC , ja navodim još jedan, to je stav i odnos SPC prema Makedonaskoj pravoslavnoj crkvi i makedonskoj naciji. Tim povodom slobodno se može konstatovati da SPC ispoljava krajno klerikalistički stav , ѕa kim se povodi i veliki broj intelektualaca i političara i na osnovu stava SPC kreiraju svoj stav, što uopšte nije ispravno niti politički produktivno. Stav SPC je kreirn na osnovu politike Bivšojugoslovenske Kraljevine Jugoslavije, koje je propala početkom aprila 1941. a ne na osnovu istorijskih podataka o Makedoniji, Makedonskom narodu , pa i Makedonske crkve za period unazad od 1920 kada je konsttituisana Kraljevina SHS pa do ukidanje Ohridske Arhiepiskopije, odnosno od 1767 do 1920 ili pa od 1767 do 1912, do proterivanje Turaka sa Balkana
Nije pošteno da jedna institucija, kao što je SPC , zapostavi istorijske podatke o Makedonskom narodu kao što su ukidanje Ohridske arhiepiskopije, želju makedonaskog naroda ѕa obnovu iste, svoje nacionalne crkve.
Preporuke:
0
0
24 utorak, 04 januar 2011 09:48
thinking maize@ "Paji Patku"
Poštovani g-dine "Paja Patak", drugi komentatori PRIMERENO su odgovorili na Vaše TEMPERAMENTNO pitanje, mada ste u nečemu u pravu! Autor je morao da POJASNI na KOJU autokefaliju srpske crkve misli: 1) Savinu od 1219, 2) Dušanovu patrijaršiju od 1346, 3) obnovu patrijaršije 1557 pod Makarijem usled upliva Mehmeda Sokolovića, rođaka i Srba od DVA ZAKONA, 4) davanje 1695 privilegija srpskim (uskoro karlovačkim) patrijarsima od austrijskog cara Leopolda (oprostite ako nisam pogodio PRAVOG cara!), 5) davanjem prerogativa mitropolita crnogorskih Petru 1-om od ruskog patrijarha i cara, 6) preuzimanjem autonomne beogradske arhiepiskopije od Srba 1830-tih, na inicijativu Knjaza Miloša Obrenovića ili 7) na UJEDINjENjE AUTONOMNIH i AUTOKEFALNIH CRKAVA SRPSKOG NARODA (beogradska i crnogorska mitropolija i karlovačka patrijaršija) u Srpsku Pravoslavnu Crkvu i POTVRDA tog Ujedinjenja i Autokefalije od Vaseljenskog patrijarha 1920. Pretpostavljam da autor misli na 7-mu MOGUĆNOST, ali to nije JASNO REKAO!
Preporuke:
0
0
25 utorak, 04 januar 2011 10:37
thinking maize@ "Paji Patku", jopet, pa "Dobrivoju"
Poštovani g-dine "Paja Patak", NADAM da autor NIJE MISLIO na OSMU MOGUĆNOST: Barsku NADBISKUPIJU i njenog poglavara, kao PRIMASA SRPSKOG, podređenog PAPI RIMSKOM! Jeste da je ta KATOLIČKA DIJECEZA više istorijski RELIKT, ali je i VEOMA VAŽNA kao jedan od KORAKA u istoriji našeg naroda! Osnovana od PAPE RIMSKOG, na predlog Konstantina Bodina, zetskog i SRPSKOG KRALjA, 90-tih godina JEDANAESTOG VEKA! To JESTE RAZLOG za ISTORIJSKI PONOS, ali bi DANAS PREDSTAVLjAO RAZLOG BROJNIM DALjIM PODELAMA u ovom našem, VEĆ PODELjENOM NARODU! Dovoljna je NEVOLjA i PRIČA oko "PROSLAVE" Milanskog edikta, kao i SRAMOTA oko UKLANjANjA i RAŠČINjENjA episkopa Artemija, dok je dejstvo "drugosrbijanskog" OLOŠA već opisano od autora! Tako, da je ISUVIŠE, da se sada upleće i ta PRASTARA PRIČA! No, đavo NIKAD NE SPAVA! Gospodine Dobrivoje, čuste li Vi za ETNOFILETIZAM? I čuste li da je OBNOVLjENA AUTONOMNA Ohridska Arhiepiskopija pod poglavarstvom Nitropolita ohridskog Gospodina Jovana, sa službama na MAKEDONSKOM JEZIKU?!
Preporuke:
0
0
26 utorak, 04 januar 2011 15:39
brm
kakve Crkve (u možini)?
Crkva Hristova je jedna

ovoliko pohvala katoličkoj crkvi nema ni u glasu koncila
i ovoliko licemernih opravdanja pedofilije i drugih nasttranosti..

napadači na paju patka
da li je "Carigrad" priznao "srpsku" episkopiju dok je bio moćan..ili tek Nikeja kad je vrag odneo šalu, a država propala?

a ovi argumenti o "jeretičkoj" bugarskoj egzarhiji, "KOJA je bila jeretička DO 45." - su divni za CPC Miraša Dedejiće npr...stvarno su moralni giganti pravoslavne crkve u okviru sovjetskih država (koje kontrolišu razne UDBE)..
uzgred "Carigrad" dugo nije priznavao ujedinjenu SPC..

"glede" "katoličke" barske nadbiskupije..jeste OBNOVLjENA posle shizme, ali je nastala mnogooo pre - ona je samo obnova episkopije grada Dokleje (Duklje)... episcopus civitatis Diocliae Evandera, se spominje u aktima Helkedonskog koncila 451. godine ..
ne vidim racionalne razloge da odbacujemo ovaj deo naše tredicije..čak ni kao katoličke jer nije..barem ne u današnjem smislu
Preporuke:
0
0
27 utorak, 04 januar 2011 17:02
thinking maize@brm-u
Poštovani, ne radi se o ODBACIVANjU, već o OPREZU! Jer, vidite, TAKVU se frtutmu OVI "unionisti" digli oko "proslave" Milanskog edikta, a nešto se ne sećam da je bilo toga u vezi proslave 1900 godina Jovanovog Otkrovenja!? Jer, ako ćemo POŠTENO, za našu PRAVOSLAVNU, a i SVAKU hrišćansku denominaciju u okviru JEDNE SVETE, SABORNE i KATOLIČANSKE (ne katoličke!) CRKVE MNOGO je važnije Jovanovo Otkrovenje, nego Konstantinova LEGALIZACIJA crkve, ma bio on jedan od dva rimsko-vizantijska cara koji su proglašeni za svece! Jer, kada anđeo iz Otkrovenja bude počeo da LOMI PEČATE i da DUVA u TRUBU, BIĆE MNOGO GADNO i tu nam ni Konstantin, a bogami ni papa NEĆE POMOĆI! Svako dobro, srećna Vam Nova Godina, a ako slavite Božić po julijanskom kalendaru: HRISTOS se RODI!
Preporuke:
0
0
28 utorak, 04 januar 2011 20:39
Darko
Potpisujem se ispod Milana S. Drzava je previse umesala prste u SPC, sto sve ne vodi u dobrom pravcu ni crkvu ni srpski narod. A Artemije, koji pade jer se ne dade ...
Preporuke:
0
0
29 sreda, 05 januar 2011 10:44
brm
Milanski edikt je najznačajniji pravni akt u novoj evropskoj istoriji..a sočinio ga je Nišlija, uz dalmatinskog prevodica Biblije na latinski (najpresudniji kulturološki čin za zapadnu Evropu) najznačajnija odbačena (zbog besmislice o doseljaavnju Slovena)ličnost u Srba...
pitanje je elementarne kulture i samosvesti da izađeno iz titoizma i štrosmajerizma/jagićevizma i počnemo da baštinimo naše velikane, bez obzira na trenitne političke nekorektnosti... a unijatska "furtutma" je možda namerno inscenirana da se ne bi obeležio... latini su stare varalice..razmislite i o tome..
Preporuke:
0
0
30 sreda, 05 januar 2011 13:27
Veljko
Uprkos obuhvatnosti, autor je izbegao da se pozabavi najaktuelnijim - spregom svetovnih vlasti i vrhova SPC, pritiscima radi iznuđivanja ostavke Njegove Svetosti počivšeg Patrijarha Pavla (i razlozima za njih), iizborom/nametanjem naslednika na tronu, nekanonskim postupanjem Sinoda i Sabora u proganjanju i obračunu sa vladikom Artemijem i poklonicima, izmenama eparhijskog ustrojstva i crkvenog obreda u okviru ekumenske i prounijatske politike, a u funkciji daljeg razduhovljenja i rasrbljivanja.

Ključni problemi se time samo dodatno guraju pod tepih. Čemu i kome to služi?
Preporuke:
0
0
31 sreda, 05 januar 2011 14:19
Simić Manojlo
Tako je Veljko !!!

Crkva je u Srbiji odvojena od Države, ali nije
Država od Crkve.
Koji je razlog da Boris Tadić, koji jedva zna da se
prekrsti, onako često na početku svog mandata, odlazi u Patrijaršiju ?
A već dugo tamo ne ide. Izgleda da je sve već
odrađeno.
Preporuke:
0
0
32 sreda, 05 januar 2011 16:32
thinking maize@ brm-u
Poštovani, ja onomad predložih mesto u OVOM TRENUTKU ZBUNjUJUĆIH inicijativa oko proslave 1700 godina Milanskog edikta, kao događaja koji je OZAKONIO hrišćanstvo u Rimskoj imperiji, da se mi Srbi, zajedno sa DRUGIM PRAVOSLAVNIM Balkancima pripremamo za 1000-godišnjicu bitke na Belasici, kada je vojska vizantijskog (moderna terminologija!) cara Vasilija 2-og porazila vojsku Samuila, zapadno-bugarskog cara (službena terminologija moderne vizantologije!) i oslepila 10000 zarobljenih Samuilovih vojnika-pravoslavnih Slovena! Da se PROSLAVI TA GODIŠNjICA, kao vid POMIRENjA IZMEĐU BALKANSKIH PRAVOSLAVACA! Da ne govorimo o 100 godina bitke na Ceru! Sve prigodnije i prikladnije godišnjice, nego u OVOM TRENUTKU ZBUNjUJUĆA PROSLAVA, eda bi ugodili nekom tamo u Imperiji! O papi rimskom da ne govorimo! Uzgred, ZAŠTO SLAVIMO OZAKONjENjE HRIŠĆANSTVA "darovano" od Konstantina? OZAKONjENjE RADOSNE VESTI? Jel Isusu Hristu TREBA OZAKONjENjE? RAZMISLITE O TOME!
Preporuke:
0
0
33 četvrtak, 06 januar 2011 23:08
Dušan Ariljević
Optužbe za finansijsku iznudu i profitiranje

1.Autor je ne slučajno izborom reči: "napadi na ..." ili "optužbe za fin...." stavio i onoga ko dobronamerno želi nešto da komentariše u apsolutno neugodan položaj.

2.Autor se u navedenom poglavlju samo u prvoj četvrtini teksta "drži teme". Zašto takva nedoslednost? Formulacija kojom se sugeriše da se SPC bavi iznudom, to jest da je visoko profitna organizacija kao da treba da obezbedi odgovor: "SPC to ne čini - sve je ok". Pa ne čini to ali postoje drugi problemi.

3. Insistiranje na PRAVU SAMO ONIH KOJI SU ČLANOVI CRKVE da mogu o njoj u vezi finansija kritički govoriti sa poukom "ako im se ne sviđa mogu da napuste..." je besmisleno. Ako je pravo crkve da učestvuje u društvenom životu države u kojoj deluje, naravno da utiče na njega, tako s druge strane crkva treba da poštuje ustav i zakone, odnosno da bude ravnopravna sa drugima kada je na primer u pitanju njeno finansijsko poslovanje.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner